week 3

30 mei 2017 - Pegões, Portugal

Bon dia,

Deze week begon met een heerlijk weekend in Lissabon. Zaterdagmiddag werden we afgezet bij de boot in Montijo. Nadat we een kwartiertje hebben gevaren kwamen we rond half 3 aan in Lissabon.  In Lissabon hebben we gelijk de trein naar Cascais genomen. Cascais is een stadje wat een stukje verder ligt als Lissabon. Ons plan was om eerst even lekker op het strand te gaan liggen en daarna op zoek te gaan naar een slaapplek. Gelukkig hebben wij dit anders aangepakt, want het bleek nog best lastig te zijn om een slaapplek te vinden.

Via Google maps liepen we naar verschillende hotels met de hoop dat ze een slaapplek voor ons hadden.  Het eerste hotel waar we langs liepen was een 5 sterren hotel (albatroz hotel). Hier even de prijs nagevraagd, dit werd wel iets te duur voor ons. Dus liepen we door naar andere hotels en motels. Maar overal kregen we te horen dat het al vol zat. Toen kwamen we aan bij hotel Baya. We kregen te horen dat er nog een kamer vrij was en nog voor een goede prijs ook. Dus wij dachten dat we onze redding hadden gevonden. Dit bleek toch niet zo. Toen we wilden inchecken kwamen we erachter dat je 18+ moet zijn om in te checken. En ik ben nog 17 L. Toen zagen we het even somber in. We dachten al aan andere mogelijkheden zoals op strand slapen of bij Portugese mensen thuis. We zijn bij elk hotel en motel in Cascais geweest en nergens kon het. Op een hotel na, daar hadden we nog niet gevraagd of het kon. Juist ja, het 5 sterren hotel Albatroz. Er was nog een kamer over! Het was wel een één persoonskamer, daardoor was de prijs wat lager. Dit vonden wij helemaal niet erg.

Nadat we ingecheckt waren kregen we een rondleiding door het hotel en kregen we onze kamer te zien. Vanuit ons balkon konden we het zwembad zien. We  konden het niet laten om gelijk even een duik te nemen. Nadat we even lekker bij het zwembad hadden gelegen zijn we gaan eten bij de Mac Donalds. Verder die avond zijn we een beetje de stad in gegaan.

Het weer was ook prima dit weekend. Dit was een goede reden om zondag even lekker te genieten aan het strand. Na wat hapjes en drankjes op het strand zijn we onze spullen gaan pakken en met taxi naar Sporting Lissabon gegaan. We hebben daar de laatste thuiswedstrijd van Sporting  gekeken. We hadden super goede plekken aan het veld dus konden alles goed zien. Het was een super leuke wedstrijd en de sfeer was ook top. Uiteindelijk is het 4-1 geworden voor Sporting Lissabon. Bas Dost scoorde ook nog 3x, dus kon het weekend niet meer stuk gaan. Of toch wel…

Na dit super leuke weekend kreeg ik zelf een minder bericht te horen vanuit thuis. Ik kreeg te horen dat mijn opa was overleden. Dit viel even zwaar, zeker omdat je zo ver van je familie ben.

Maandag en Dinsdagochtend heb ik nog wel stage gelopen. Dit deden we in de afdeling bloeiend. We moest bloeiende planten op een karretje zetten en daarop schoonmaken. Dit houd in dat je  de beschadigde en te grote blaadjes eruit haalt.  Maar mijn hoofd was even niet bij stage lopen maar bij andere dingen. Dus heb ik besloten om naar huis te gaan. Ik vloog woensdagmiddag terug naar Nederland. Dit deed ik omdat ik graag bij me familie en de begrafenis wilden zijn. Het klinkt misschien raar, maar dit heeft mij wel goed gedaan. Ik kan het nu een plekje geven en er weer helemaal tegenaan. Daarom ben ik Zondag weer teruggekomen naar Portugal.

Adéus!