week 5

10 juni 2017 - Pegões, Portugal

Bon dia,

Deze week begon met een weekend naar Lissabon met de ouders. Vrijdag kwamen ze langs bij het bedrijf om ons bezig te zien. Ze kwamen precies aan toen wij klaar waren met werk, dus dat kwam goed uit. Toen kregen we een rondleiding van Sjaak. Na een super leuke rondleiding liepen we door naar het huis van Sjaak. Daar hebben we met ze alle aan het zwembad gezeten met een hapje en drankje. 's avonds zijn we naar een typisch Portugees restaurant gegaan. Daar hebben we met ze alle lekker gegeten. Nadat we allemaal vol zaten, zijn we met de taxi naar Lissabon gegaan. Daar zijn we gelijk naar het hotel gegaan en in bedje gekropen.

Volgende dag begon met een lekker ontbijtje in het hotel. Daar waren we wel aan toe na 5 weken broodjes Nutella. Na dit lekkere ontbijtje zijn we de stad in gegaan. Eenmaal in het centrum zagen we leuke bussen rijden voor een toer door de stad. Dat leek ons wel wat en gingen mee. Dit was niet een hele verstandige keuze. Heel de stad stond vast door een protest, dus het duurde mega lang voordat we ergens waren. Toch hebben we het gedaan en zijn we de bus ingestapt. Bij de 3e stop zijn we eruit gegaan omdat we een leuke markt zagen met allemaal kraampjes. Dit bleek uiteindelijk een boekenmarkt te zijn :( Dat was geen succes, dus zijn we bij de volgende bus ingestapt richting het Benfica stadion. Eenmaal aangekomen stond er een mega lange rij om naar binnen te komen. Dus ook dat hebben we even overgeslagen en zijn we terug gegaan naar het centrum. Daar hebben we bij een paar leuke terrasjes wat gegeten en gedronken.

's avonds stond de Champions League finale op het programma. Sjaak vertelde ons vrijdag dat we naar Bairo Alto moesten. Een heel leuk plekje in Lissabon. Daar zijn we dus naar toe gegaan, en hij had gelijk. Daar hebben bij een plaatselijke bar de finale van de Champions League gekeken. Vooraf nog even geld inleggen voor de uitslag, ik had als voorspelling 2-1 voor Juventus. Dat werd het helaas niet. Na een super leuke finale werd het uiteindelijk 4-1 voor Real Madrid. Vooral de 4-1 was lekker omdat de vader van Revy 3-1 had voorspeld en we ons geld mochten houden ;)

Zondag hebben we eigenlijk een beetje hetzelfde gedaan als zaterdag. Eerst lekker gegeten en daarna de stad in gegaan om lekker van het weer te genieten bij een paar mooie terrasjes. Rond 4 uur zijn we terug gegaan naar ons hotel om alle spullen te pakken voor vertrek. Bij ons hotel stonden 2 taxi's voor ons klaar, één naar het vliegveld en de ander terug naar Pegöes.

Maandag begon werkweek 5. Deze week mochten we helpen bij de afdeling: RC. Dit is een afdeling waar stek word klaar gemaakt voor klanten. Ik mocht helpen met het uitzoeken van de stek en het klaarzetten van de orders. Dinsdag heb ik dezelfde werkzaamheden ondernomen.

Woensdag hadden we een dagje vrij. dat was maar goed ook want het was 37 graden die dag. Daarom besloten lekker aan het zwembad te gaan liggen bij Sjaak thuis. Donderdag en vrijdag mochten we helpen bij het karren bouwen. Dit was minder leuk werk, maar dat hoort erbij. Donderdagavond hebben we nog bij de plaatselijke chinees gegeten met een 2 Nederlandse werknemers die het schermdoek vervangen. Was erg leuk en vooral lekker.

Dit weekend gaan we rustig aan doen, lekker aan het zwembadje bij Sjaak. Daar horen jullie volgende week meer over.

Adeus!