Week 2

20 mei 2017 - Pegões, Portugal

Afgelopen zaterdag zijn we voor het eerst op pad geweest in Portugal. We gingen naar een plaatsje aan de kust: Setúbal. Daar hebben we heel de dag van het weer genoten met een hapje en een drankje. Ook zijn we in het winkelcentrum van Setúbal geweest. Daar hebben we een paar dingen gehaald die nodig waren voor ons appartement. Zondag hebben we lekker uitgeslapen en de ontknoping van de Eredivisie gevolgd bij een bar in de buurt.

Maandag begon onze 2e werkweek. Elke week mogen wij helpen bij een andere afdeling. Deze week mochten we helpen bij het stek snijden en schoonmaken. Dit gebeurd in het kasgedeelte. We begonnen maandag en dinsdag met het schoonmaken van het stek. Bij het schoonmaken van het stek moet je de verrotte en te grote blaadjes uit het plantje halen. De rest van de week mochten we stek snijden. Dat houd in dat je met een karretje door een pat loopt en de goede stekjes uit een plant snijd.

Deze week deed het weer er ook nog eens een schepje bovenop. Het was maandag en dinsdag rond de 35 graden met volle zon. Hierdoor werd het werk best vermoeiend en heb daarom denk ook nog nooit zo gezweten. De rest van de week was het wat koeler.

Deze week hebben we ook voor het eerst echt gekookt. Nog niet te moeilijkste dingen, maar een begin moet er zijn. Maandag begonnen we met kip met rijst. Alleen hadden we i.p.v kip, varken gekocht :) Dus dat was al niet zo een best begin. Ook hebben we woensdag zelf spaghetti gemaakt. Het smaakte niet zo als moeders het altijd maakt, maar het was prima te doen.

Dit weekend gaan we naar Lissabon. Zaterdag gaan we naar de kust en proberen we daar in de buurt een hotel te vinden. Zondag nog even genieten aan het strand en dan 's avonds naar een wedstrijd van Sporting Lissabon. Maar dat krijgen jullie bij de blog van volgende week allemaal te lezen.

Adeus!

1. Christian Bauhaus:
    29 mei 2017
    Hey Rick, leuk reisverhaal. Hoe was het in Lissabon? Ik was er 1,5 jaar geleden met oud en nieuw...een geweldige stad. een leuke 2e helft van je stage en hou je reisblog goed bij.